ספוטיפיי, חברת סטרימינג המוזיקה הפופולרית בעולם, הודיעה על העלאת מחירים במספר מדינות, בינהן גם ישראל • ברקע נמצא פרסום דוחות כספיים שחושף הפסדים, פיטורים והשקעה של מיליארדי דולרים ביחידת הפודקאסט
במקביל לעלייה במספר המנויים של ספוטיפיי (Spotify), גם ההפסדים של החברה מעמיקים, ונראה כי חברת סטרימינג המוזיקה הפופולרית בעולם עדיין לא מצאה מודל רווחי.
לאחר שהתריעה על המהלך כבר בחודש אפריל, ביום שני השבוע הודיעה ספוטיפיי על העלאת המחירים של תוכניות הפרימיום שלה בכמה מדינות, ביניהן ארה”ב, בריטניה, צרפת, ספרד, וגם ישראל, כחלק מניסיון להגביר רווחיות החברה.
בעקבות השינויים, מחיר תוכנית הפרימיום ללא פרסומות שלה יתייקר ב-1 דולר וכעת יעלה 10.99 דולר לחודש, תוכנית זוגית תעלה 14.99 דולר, משפחתית 16.99 דולר, ותוכנית הסטודנטים 5.99 דולר.
בישראל המחירים יעלו בצורה פחות חריגה: תוכנית פרימיום תעלה ב-2 שקלים ל-21.90 שקל, מחיר המינוי הזוגי עולה מ-25.90 שקל ל-29.90, מחיר תוכנית המשפחה יקפץ ב-4 שקלים ל-35.90 שקל; ומחיר תוכנית הסטודנטים עולה ל-11.90 שקל.
מנויים קיימים יקבלו תקופת חסד של חודש אחד לפני שהתמחור החדש ייכנס לתוקף, לפי הודעת החברה באתר האינטרנט שלה.
העלאת המחירים מגיעה על רקע מאות פיטורים בחודשים האחרונים, וארגון מחדש של יחידת הפודקאסט, בה השקיעה החברה מיליארדי דולרים. אך התמונה הרחבה יותר מראה כי בתקופה האחרונה שירותי סטרימינג, הן אודיו והן וידאו, נמצאים תחת לחץ גובר של המשקיעים להעלות רווחיות לאחר שנים של עדיפות לצמיחת משתמשים.